1. Ogólne Warunki Sprzedaży dla przedsiębiorców określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez MARGO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Toruniu, ul Studzienna 60, 87-100 Toruń, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Toruniu, VII Wydziale KRS pod numerem 0000323502, posiadającą nadany numer NIP 879-258-82-94 oraz REGON 340551886 (zwaną dalej MARGO).
2. Ogólne Warunki Sprzedaży dla przedsiębiorców, zwane dalej „OWS”, stanowią integralną część wszystkich umów, ofert oraz potwierdzeń zamówień i obowiązują obie strony, o ile nie uzgodnią one pisemnie wyraźnie odmiennych postanowień. Ogólne warunki umów Kupującego mogą znaleźć zastosowanie tylko w zakresie, w jakim nie są sprzeczne z postanowieniami OWS lub w jakim nie wyłączają tych postanowień.
1. Oferta nabycia towaru złożona przez Kupującego powinna mieć formę pisemną i zostać przesłana do MARGO za pośrednictwem poczty e-mail, faksu lub za pośrednictwem sklepu internetowego.
2. Umowa sprzedaży między stronami zostaje zawarta w chwili potwierdzenia zamówienia przez MARGO lub w momencie przystąpienia MARGO do realizacji oferty zakupu złożonej przez Kupującego.
3. Do umowy stosuje się przepisy kodeksu cywilnego ze zmianami wynikającymi w treści OWS. Kupujący składając ofertę zakupu wyraża zgodę na bezwzględne włączenie OWS do umowy.
4. Kupujący podejmując decyzję o zakupie na podstawie błędnej lub niewłaściwej interpretacji danych technicznych zamieszczonych w prospektach, katalogach, stronie i sklepie internetowym bierze na siebie ryzyko powstania wszelkich skutków faktycznych i prawnych związanych z wykorzystaniem przez niego w/w danych.
5. Kupujący ponosi odpowiedzialność za skutki podania w zapytaniu, ofercie lub zamówieniu niewłaściwych bądź niepełnych danych technicznych lub innych danych dotyczących realizacji zamówien
1. Zamówienia składane MARGO przez Kupującego stanowią ofertę zakupu towaru.
2. MARGO w terminie 2 dni roboczych od otrzymania zamówienia ma prawo zmienić warunki zamówienia określone przez Kupującego. W takim przypadku zawarcie umowy nastąpi zgodnie ze zmienionymi przez MARGO warunkami zamówienia, chyba że Kupujący w terminie 1 dnia roboczego od otrzymania zmienionych przez MARGO warunków zamówienia sprzeciwi się tej zmianie. Sprzeciw Kupującego upoważnia MARGO do odmowy przyjęcia zamówienia.
3. MARGO ma prawo dokonywania zmian w swoich towarach, w tym również w towarach będących przedmiotem zamówienia, o ile zmiany te nie wywołują zmiany parametrów technicznych towaru.
1. Ceny przedstawiane przez MARGO są cenami netto, do których należy doliczyć podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Jeżeli Strony nie uzgodnią inaczej towary sprzedawane są po cenach wskazanych w cenniku MARGO aktualnym w dniu zawarcia umowy.
3. uzgodniona przez strony cena sprzedaży może ulec zmianie tylko i wyłącznie w przypadku zmiany ceny dokonanej przez dostawcę Margo, producenta towaru lub też w przypadku zdarzeń, na których zaistnienie Margo nie miało wpływu np. zmiana kursu walut, stawek celnych, podatkowych i innych tego rodzaju zdarzeń.
4. Strony zgodnie ustalają że warunkiem koniecznym i wystarczającym do dokonania zmiany ceny jest prawidłowe zawiadomienie Kupującego o nowej cenie. Brak jego sprzeciwu w terminie 2 dni roboczych od daty zawiadomienia oznacza, iż nową cenę zakup wskazaną w zawiadomieniu zaakceptował.
5. Ceny w walutach obcych będą przeliczane wg. kursu sprzedaży tabeli C NBP z dnia poprzedzającego wystawienie dokumentu sprzedaży.
1. Przy wartości zamówienia złożonego przez Kupującego powyżej 400 zł netto i towarów o długości poniżej 2 metrów MARGO dostarczy towar na własny koszt.
2. Przy wartości zamówienia złożonego przez Kupującego poniżej 400 zł netto i towarów o długości poniżej 2 metrów MARGO doliczy koszt transportu w wysokości 14 zł netto
3. W przypadku towarów o długości od 2 do 4 metrów niezależnie od wartości zamówienia MARGO doliczy koszt transportu w wysokości:
- 25 zł netto przy wadze towaru do 30 kg,
- 50 zł netto przy wadze towaru do 60 kg,
- 75 zł netto przy wadze towaru do 90 kg
4. W przypadku towarów o długości od 4 do 6 metrów koszty transportu poddawane są indywidualnej wycenie.
1. Zamówienie Kupującego potwierdzone do realizacji przez MARGO:
a) w dni robocze do godziny 15:00 jest wysyłane tego samego dnia.
b) w dniach od poniedziałku do czwartku między godziną 15:00 a 19:00 jest wysyłane tego samego dnia z dostawą na następny dzień roboczy za dodatkową opłata 25 zł netto.
c) w piątek do godziny 15:00 z dostawą w sobotę jest wysyłane tego samego dnia za dodatkową opłata 5 zł netto za każde 30 kg. (należy jednak wcześniej sprawdzić czy usługa jest oferowana dla miejscowości o danym kodzie pocztowym)
d) w sobotę do godziny 11:00 z dostawą na następny dzień roboczy jest wysyłane tego samego dnia za dodatkową opłata 5 zł netto za każde 30 kg.
2. MARGO jest upoważnione do przesunięcia terminu realizacji zamówienia w razie wystąpienia okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności lub których nie mogło przewidzieć.
3. MARGO nie odpowiada za opóźnienia w realizacji potwierdzonych zamówień Kupującego spowodowanych Siłą Wyższą oraz okolicznościami niezależnymi od MARGO.
1. W przypadku gdy na zamówieniu nie określono miejsca dostawy towaru, uznaje się że miejscem dostawy jest siedziba Kupującego.
2. W przypadku odbioru towaru z magazynu MARGO domniemywa się, że osoba dokonująca odbioru zamówienia posiada upoważnienie do dokonania tej czynności. Kupujący bezwzględnie zobowiązany jest upoważnić w formie pisemnej swojego przedstawiciela do dokonania czynności odbioru towaru w jego imieniu i na jego ryzyko.
3. Dostarczenie przez MARGO towaru z opóźnieniem nie będzie podstawą do rozwiązania umowy oraz innych roszczeń.
4. Dowodem realizacji zamówienia lub jego części jest dokument wydania towaru (WZ), list przewozowy potwierdzony przez Kupującego lub protokół odbioru.
5. Jeżeli odbiór towaru wymaga udziału Kupującego (np. wózków widłowych, suwnic, dźwigu itp) odbywa się on staraniem Kupującego oraz na jego koszt i ryzyko. MARGO nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku towaru.
6. Margo zastrzega sobie prawo odmowy wydania/dostawy towaru w sytuacji, w której istnieją przeterminowane płatności z tytułu wcześniejszych dostaw.
1. MARGO nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu sprzedanego towaru. Zwrot zakupionego towaru jest możliwy tyko i wyłącznie po uzyskaniu specjalnej zgody MARGO wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W przypadku opisanym powyżej towar zostanie przyjęty przez MARGO w ramach procedury zwrotu towaru, jeśli łącznie zostaną spełnione wszystkie poniższe warunki:
- towar zostanie dostarczony do centrali MARGO na koszt i ryzyko Kupującego w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od daty sprzedaży,
- zwrócony towar musi być w oryginalnym fabrycznym opakowaniu oraz nie może nosić śladów używania, uszkodzeń lub montażu,
- do zwrotu towaru musi być dołączony prawidłowo wypełniony protokół zwrotu dostępny na stronie www.phumargo.pl
- towar nie był poddawany dodatkowej obróbce mechanicznej na zamówienie klienta lub docinany na żądaną długość oraz szerokość.
- towar nie był sprowadzany przez MARGO na specjalne zamówienie Kupującego.
3. MARGO dokona zwrotu kwoty na rzecz Kupującego tytułem zapłaty za zwrócony towar po dokonaniu korekty dokumentu sprzedaży i dostarczeniu przez Kupującego podpisanych czytelnie imieniem i nazwiskiem dokumentów korygujących wraz z datą dokonania potwierdzenia. (dopuszcza się podpis z czytelną pieczątka imienną).
4. MARGO jest uprawnione do potrącenia ze zwrotem ceny kosztów wysyłki towaru.
5. W przypadku gdy Kupujący jest nieuprawniony do zwrotu towaru zostanie on zwrócony do Kupującego na jego koszt i ryzyko.
1. MARGO udziela Kupującemu gwarancji producenta prawidłowego działania zakupionych towarów lub urządzeń.
2. Gwarancja producenta na zakupione towary i urządzenia co do zasady obowiązywać będzie w okresie 12 miesięcy od daty wystawienia dokumentu sprzedaży Kupującemu. Natomiast w przypadkach towarów, dla których producent ogranicza gwarancję będą wydawane dokumenty gwarancyjne z inną gwarancją.
3. Gwarancja obowiązuje MARGO tylko wobec pierwszego Kupującego.
4. W momencie odbioru towaru Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia dostawy pod względem ilościowym i jakościowym W przypadku dostaw realizowanych za pośrednictwem firm spedycyjnych każdorazowo należy w obecności kuriera sprawdzić ilość, stan towaru jak i samo opakowanie zbiorcze czy nie nosi ono śladów uszkodzeń. Jeżeli w wyniku kontroli okaże się że brakuje towaru lub jego stan budzi zastrzeżenia należy natychmiast zlecić kurierowi sporządzenie protokołu szkody oraz bezzwłocznie przesłać go do MARGO. Dokument ten jest wówczas podstawą do wszczęcia procedury reklamacji.
5. W przypadku braku zastrzeżeń przy odbiorze uznaje się że towar został dostarczony zgodnie z zamówieniem, a reklamacje co do ilości i uszkodzeń towaru w transporcie nie będą uwzględniane.
6. Reklamacje wynikające z wykrycia ukrytych wad jakościowych muszą być zgłaszane do MARGO bezzwłocznie, pod rygorem nieważności w formie pisemnej, ale nie później niż 24 godziny po ich wykryciu.
7. Po upływie wskazanego powyżej terminu Kupującemu przysługuje jedynie prawo gwarancji jakościowej, wyłącznie na zasadach i warunkach określonych w dokumencie gwarancji producenta.
8. Kupujący zobowiązany jest dostarczyć wadliwy towar na swój koszt i ryzyko do miejsca naprawy wskazanego w dokumencie gwarancyjnym lub wskazanego przez MARGO, chyba że producent towaru zobowiąże się do usunięcia wady na miejscu użytkowania towaru przez Kupującego. MARGO nie jest zobowiązane do demontażu lub ponownego montażu towaru, jak również nie będzie ponosiło jakichkolwiek kosztów z tego tytułu lub z tym związanych.
9. Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku używania towaru niezgodnie z jego przeznaczeniem oraz parametrami technicznymi, a także w przypadku dokonania samowolnych napraw lub przeróbek.
10. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną MARGO może według swego uznania albo wymienić towar na nowy, wolny od wad lub uzgodnić stosowne obniżenie ceny. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się dalszych rekompensat.
11. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia wady, w szczególności z powodu braku wystąpienia wady, a także w przypadku, gdy wada powstała z przyczyn leżących po stronie Kupującego lub innego podmiotu wszelkie koszty poniesione przez MARGO związane z taką interwencją będą obciążały Kupującego.
12. W związku z udzieleniem gwarancji Strony wyłączają uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi.
1. Warunki płatności określa oferta lub potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez MARGO.
2. Kupujący nie jest uprawniony do wstrzymywania płatności oraz do potrąceń swoich należności.
3. Przeniesienie wierzytelności Kupującego na inne podmioty możliwe jest, pod rygorem nieważności, za uprzednią pisemną zgodą MARGO.
4. MARGO ma prawo naliczenia odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia w zapłacie wymagalnych należności.
5. Za moment zapłaty przez Kupującego uznaje się uznanie rachunku bankowego MARGO
6. Jeżeli Kupujący nie dokona zapłaty zgodnie z umową, wówczas MARGO może wedle swojego wyboru wszcząć postępowanie windykacyjne lub odstąpić od umowy i zażądać od Kupującego zwrotu nie zapłaconych towarów. W przypadku wszczęcia postępowania windykacyjnego MARGO może dochodzić od Kupującego poniesionych z tego tytułu wszelkich kosztów. MARGO może także żądać dodatkowego odszkodowania w przypadku gdy towar został zużyty, uszkodzony lub jeżeli jego wartość jest niższa od ceny, którą Kupujący powinien uiścić za otrzymane towary.
7. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty ceny za towar/usługę bądź za ich część.
8. W przypadku istnienia zaległości płatniczych Kupującego, MARGO ma prawo wstrzymać realizację potwierdzonych i przyjętych do realizacji zamówień do czasu spłaty przez Kupującego zaległych zobowiązań.
1. Towar dostarczony Kupującemu pozostaje własnością MARGO, aż do momentu uiszczenia pełnej za niego zapłaty. Do tego czasu Kupujący przetrzymuje towar jako depozytariusz i ponosi odpowiedzialność również za jego przypadkową utratę lub zniszczenie.
2. Towary sprzedane, ale nie zapłacone przez klienta nie mogą być przedmiotem zastawu ani innego obciążenia.
1. Kupujący ponosi wobec MARGO pełną odpowiedzialność odszkodowawczą wynikającą z przepisów obowiązującego prawa, w szczególności z tytułu nie wykonania umowy, jej nieuprawnionego anulowania, zwłoki Kupującego w odebraniu towaru.
1. MARGO ma prawo odstąpić od nie wykonanej jeszcze umowy jeżeli:
- Kupujący znajduje się w stanie niewypłacalności lub zagrożenia niewypłacalnością,
- Kupujący znajduje się w likwidacji lub jest prowadzone wobec niego postępowanie egzekucyjne,
- Kupujący posiada jakiekolwiek nie zapłacone w terminie zobowiązania wobec MARGO, - Kupujący deklaruje zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej,
- Istnieje sądowy nakaz zajęcia własności Kupującego lub inne postępowanie obciążające Kupującego,
- Kupujący złamie warunek umowy i nie naprawi naruszeń oraz skutków w ciągu 3 dni od otrzymania pisemnego zawiadomienia i/lub wezwania.
2. Powyższe prawo do odstąpienia od umowy oznacza, że MARGO jest uprawnione do odmowy dalszych dostaw i/lub usług, które miały być wykonane zgodnie z umową, w tym również realizacji praw z tytułu rękojmi lub/gwarancji.
3. W sytuacjach opisanych w ust 1 MARGO jest uprawnione do wypowiedzenia uzgodnionych terminów płatności i żądania natychmiastowej zapłaty wierzytelności.
4. Kupujący bez porozumienia z MARGO zawartego w formie pisemnej nie może anulować zamówienia potwierdzonego do realizacji przez MARGO. W przypadku anulowania lub nie wykonania umowy Kupujący ponosi odpowiedzialność zgodnie z pkt XI OWS
1. Strony umowy ze względu na informacje poufne przekazywane w trakcie umowy zgadzają się aby:
- otrzymane od drugiej strony informacje poufne lub handlowe zachować w bezwzględnej tajemnicy służbowej,
- nie korzystać z informacji poufnych lub handlowych drugiej strony, po za działaniami realizowanymi w ramach umowy,
- nie udostępniać informacji poufnych i/lub handlowych pracownikom nie związanym z realizacją umowy lub osobom trzecim,
- poinformować swoich pracowników, iż dysponują informacjami poufnymi i/lub handlowymi stanowiącymi tajemnicę przedsiębiorstwa.
1. MARGO nie odpowiada względem Kupującego za opóźnienia lub brak realizacji umowy powstałych z powodu Siły Wyższej, przez którą Strony rozumieją w szczególności:
- strajki, blokady, zgromadzenia lub zamieszki uliczne
- powodzie, nawałnice, sztormy, pożary, wypadki
- zmiany aktów prawnych, wprowadzenia zakazów i obostrzeń przez organy administracji państwowej lub samorządowej.
- embarga oraz zmiany przepisów importowych i eksportowych
- wojny, stany wyjątkowe, sabotaże,
- brak dostaw energii elektrycznej, paliwa, awarie maszyn lub środków transportu.
2. W związku z zaistnieniem Siły Wyższej terminy realizacji przedmiotu umowy wydłuża się o czas trwania stanu Siły Wyższej i okres niezbędny do podjęcia na nowo działań zawieszonych z powodu wystąpienia okoliczności Siły Wyższej.
3. Jeżeli okoliczności Siły Wyższej trwają przez okres dłuższy niż 5 dni Strony mają prawo rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji.
1. Odpowiedzialność odszkodowawcza MARGO w żadnym przypadku nie obejmuje szkód pośrednich i następczych, w szczególności z tytułu utraty zysku, strat produkcyjnych, jak również kar umownych zapłaconych przez Kupującego.
1. 1. Reklamy i inne ogłoszenia o towarach oferowanych przez MARGO mają charakter wyłącznie informacyjny. Wzorce, schematy, rysunki i zdjęcia załączone do oferty przez MARGO mają wyłącznie charakter poglądowy i nie są ofertą sprzedaży oraz nie mogą być podstawą roszczeń i zarzutów wobec MARGO. Podejmując decyzję o zakupie należy bezwzględnie kierować się opisem i parametrami technicznymi.
2. Dostarczone przez MARGO towary, jak i wszelkie odnoszące się do nich kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe podlegają ochronie na zasadach określonych w przepisach chroniących obrót gospodarczy oraz prawa własności intelektualnej. Kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe przekazane Klientowi w celu zawarcia umowy stanowią własność MARGO i nie mogą zostać udostępnione osobom trzecim bez pisemnego zezwolenia MARGO. Wymienione powyżej materiały muszą zostać niezwłocznie zwrócone MARGO w przypadku, gdy nie doszło do złożenia zamówienia.
1. Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez MARGO oraz podmioty działające na jej zlecenie w kraju i zagranicą, w związku z realizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez MARGO oraz w celach marketingowych związanych z działalnością prowadzoną przez MARGO.
2. Kupującemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz.922)
1. Wszystkie spory wynikające z umowy niedające się rozwiązać polubownie przez strony będą rozstrzygane przed sądem powszechnym w Toruniu zgodnie z prawem materialnym Rzeczypospolitej Polskiej.
2. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
3. Kupujący może przenieść prawa i/lub obowiązki wynikające z umowy wyłącznie na podstawie pisemnej zgody MARGO.
4. Każde zawiadomienie przesyłane przez jedną stronę umowy drugiej stronie powinno być sporządzone w formie pisemnej i wysłane na główny adres lub adres do korespondencji.
5. Jeżeli którykolwiek część zapisów OWS lub umowy okaże się częściowo lub całkowicie bezskuteczny lub nieważny nie wpływa na ważność pozostałych zapisów oraz warunków umowy i OWS.
6. Umowa wraz z niniejszymi zapisami OWS stanowi całość porozumienia pomiędzy Stronami w zakresie jej przedmiotu oraz zastępuje wszystkie uprzednie oświadczenia, oferty, umowy, porozumienia i ustalenia zawarte pomiędzy Stronami zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej.